Πώς να παρουσιάσεις τις δεξιότητες σου στο ξεκίνημα της καριέρας σου (entry-level βιογραφικό).
Ένα επαγγελματικό βιογραφικό έτοιμο για αποστολή είναι το πιο σημαντικό όπλο για την επιτυχία σου στην αναζήτηση εργασίας. Ένα βιογραφικό εξυπηρετεί πολλούς σκοπούς. Προφανώς, εμφανίζει σχετικές πληροφορίες επικοινωνίας και μια επισκόπηση των δεξιοτήτων και της εμπειρίας σου. Είναι επίσης ένας από τους καλύτερους τρόπους για να δείξεις τη δέσμευση στην καριέρα σου, τις γραπτές δεξιότητες, τον προσανατολισμό και τη συνολική επαγγελματική κατάρτιση σου. Ως απόφοιτος, έστω και με περιορισμένη εμπειρία εκτός τάξης, είναι πιθανό να βρεις τον τρόπο να κάνεις μια καλή πρώτη εντύπωση. Εδώ, θα βρεις 7 τρόπους που θα αναδείξουν περισσότερο το entry-level βιογραφικό σου.
1. Μέγεθος γραμματοσειράς. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρεί ένας εργοδότης. Φρόντισε να χρησιμοποιείς γραμματοσειρές που ταιριάζουν στο ύφος της βιομηχανίας που κάνεις αίτηση. Arial, Times New Roman και Calibri είναι κάποιες από τις πιο σίγουρες επιλογές. Κι άλλες γραμματοσειρές είναι δημοφιλείς, αλλά πρέπει να προσέξεις το βιογραφικό σου να μην φανεί πολύ trendy ή πολύ casual. Όσο αναφορά το μέγεθος της γραμματοσειράς, το πιο ακριβές μέγεθος είναι το 10. Να θυμάσαι πως το μέγεθος 9 μπορεί να κάνει το βιογραφικό σου δυσανάγνωστο, αλλά και το 12 είναι αποτρεπτικό, καθώς στέλνει το μήνυμα πως θέλεις να αντισταθμίσεις την έλλειψη του περιεχομένου με το μεγάλο μέγεθος της γραμματοσειράς.
2. Στοιχεία Επικοινωνίας. Δώσε έμφαση στο όνομα σου κάνοντας το μεγαλύτερο σε μέγεθος από τα άλλα στοιχεία και bold. Συμπεριέλαβε τον αριθμό τηλεφώνου, τη διεύθυνση email, τη διεύθυνση κατοικίας, και το δημόσιο προφίλ σου στο LinkedIn. Αν είσαι ακόμη φοιτητής και μένεις σε εστία ή στο πατρικό σου σπίτι, καλό θα ήταν να βάλεις τη διεύθυνση κατοικίας που βρίσκεται πιο κοντά στη διεύθυνση εργασίας σου. Επίσης, χρησιμοποίησε μια διεύθυνση email που αποπνέει μια επαγγελματική εικόνα για σένα. Για παράδειγμα, μια διεύθυνση όπως [email protected] αντί για [email protected] είναι πιο πιθανό να σου εξασφαλίσει μια απάντηση από τον μελλοντικό εργοδότη σου.
3. Στόχος. Γράψε το σκοπό της αίτησης σου αν είναι σχετικός με τη θέση εργασίας στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, «Αναζήτηση πρακτικής εργασίας στον τομέα του social media marketing για το φθινόπωρο του 2014» είναι στοχευμένο και ακριβές. Το να γράψεις «Ενδιαφέρομαι για θέση σε μεγάλη εταιρία, όπου μπορώ να εφαρμόσω τις γνώσεις μου σε ένα δυναμικό περιβάλλον» είναι μια γενική φράση που δεν δηλώνει ακριβώς το τι ξέρεις και ποια είναι η συγκεκριμένη θέση που αναζητάς στην εταιρία. Αυτά τα 3 στοιχεία που αναφέραμε μέχρι τώρα είναι αυτά που θα δει πρώτα ο εργοδότης, ιδιαίτερα αν δει την αίτηση από το κινητό του. Γι’ αυτό το λόγο, αν ο κύριος στόχος σου δεν είναι αρκετά σαφής, μπορείς να τον παραλήψεις και να βάλεις άλλα σημαντικά στοιχεία στο βιογραφικό σου.
Ένα επαγγελματικό βιογραφικό έτοιμο για αποστολή είναι το πιο σημαντικό όπλο για την επιτυχία σου στην αναζήτηση εργασίας. Ένα βιογραφικό εξυπηρετεί πολλούς σκοπούς. Προφανώς, εμφανίζει σχετικές πληροφορίες επικοινωνίας και μια επισκόπηση των δεξιοτήτων και της εμπειρίας σου. Είναι επίσης ένας από τους καλύτερους τρόπους για να δείξεις τη δέσμευση στην καριέρα σου, τις γραπτές δεξιότητες, τον προσανατολισμό και τη συνολική επαγγελματική κατάρτιση σου. Ως απόφοιτος, έστω και με περιορισμένη εμπειρία εκτός τάξης, είναι πιθανό να βρεις τον τρόπο να κάνεις μια καλή πρώτη εντύπωση. Εδώ, θα βρεις 7 τρόπους που θα αναδείξουν περισσότερο το entry-level βιογραφικό σου.
1. Μέγεθος γραμματοσειράς. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρεί ένας εργοδότης. Φρόντισε να χρησιμοποιείς γραμματοσειρές που ταιριάζουν στο ύφος της βιομηχανίας που κάνεις αίτηση. Arial, Times New Roman και Calibri είναι κάποιες από τις πιο σίγουρες επιλογές. Κι άλλες γραμματοσειρές είναι δημοφιλείς, αλλά πρέπει να προσέξεις το βιογραφικό σου να μην φανεί πολύ trendy ή πολύ casual. Όσο αναφορά το μέγεθος της γραμματοσειράς, το πιο ακριβές μέγεθος είναι το 10. Να θυμάσαι πως το μέγεθος 9 μπορεί να κάνει το βιογραφικό σου δυσανάγνωστο, αλλά και το 12 είναι αποτρεπτικό, καθώς στέλνει το μήνυμα πως θέλεις να αντισταθμίσεις την έλλειψη του περιεχομένου με το μεγάλο μέγεθος της γραμματοσειράς.
2. Στοιχεία Επικοινωνίας. Δώσε έμφαση στο όνομα σου κάνοντας το μεγαλύτερο σε μέγεθος από τα άλλα στοιχεία και bold. Συμπεριέλαβε τον αριθμό τηλεφώνου, τη διεύθυνση email, τη διεύθυνση κατοικίας, και το δημόσιο προφίλ σου στο LinkedIn. Αν είσαι ακόμη φοιτητής και μένεις σε εστία ή στο πατρικό σου σπίτι, καλό θα ήταν να βάλεις τη διεύθυνση κατοικίας που βρίσκεται πιο κοντά στη διεύθυνση εργασίας σου. Επίσης, χρησιμοποίησε μια διεύθυνση email που αποπνέει μια επαγγελματική εικόνα για σένα. Για παράδειγμα, μια διεύθυνση όπως [email protected] αντί για [email protected] είναι πιο πιθανό να σου εξασφαλίσει μια απάντηση από τον μελλοντικό εργοδότη σου.
3. Στόχος. Γράψε το σκοπό της αίτησης σου αν είναι σχετικός με τη θέση εργασίας στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, «Αναζήτηση πρακτικής εργασίας στον τομέα του social media marketing για το φθινόπωρο του 2014» είναι στοχευμένο και ακριβές. Το να γράψεις «Ενδιαφέρομαι για θέση σε μεγάλη εταιρία, όπου μπορώ να εφαρμόσω τις γνώσεις μου σε ένα δυναμικό περιβάλλον» είναι μια γενική φράση που δεν δηλώνει ακριβώς το τι ξέρεις και ποια είναι η συγκεκριμένη θέση που αναζητάς στην εταιρία. Αυτά τα 3 στοιχεία που αναφέραμε μέχρι τώρα είναι αυτά που θα δει πρώτα ο εργοδότης, ιδιαίτερα αν δει την αίτηση από το κινητό του. Γι’ αυτό το λόγο, αν ο κύριος στόχος σου δεν είναι αρκετά σαφής, μπορείς να τον παραλήψεις και να βάλεις άλλα σημαντικά στοιχεία στο βιογραφικό σου.
4. Σύνοψη. Μια σύνοψη είναι απαραίτητη, καθώς δίνει σε 2-3 προτάσεις ένα δείγμα από το επαγγελματικό background, τα projects και τις ικανότητες σου. Η σύνοψη χρησιμοποιείται περισσότερο από εμπειρότερους υποψηφίους που έχουν περισσότερη προϋπηρεσία και θα πρέπει το συγκεκριμένο κομμάτι να εξειδικεύεται κάθε φορά με βάση την αντίστοιχη θέση εργασίας. Οι περισσότεροι νέοι υποψήφιοι στην αγορά εργασίας δεν έχουν επαρκές υλικό για να γράψουν μια σύνοψη. Όπως και με τον σκοπό της αίτησης παραπάνω, οι «έτοιμες» συνόψεις θα πρέπει να αποφευχθούν – καθώς δεν θα σε ξεχωρίσουν από τους χιλιάδες άλλους υποψηφίους και θα σπαταλήσεις άδικα το χρόνο σου, αλλά και το χρόνο του εργοδότη σου.
5. Εκπαίδευση. Γενικά, το πιο αξιοσημείωτο επίτευγμα στο βιογραφικό ενός entry-level υποψηφίου, είναι το πτυχίο του. Τοποθέτησε την ακαδημαϊκή σου εκπαίδευση όσο ψηλότερα γίνεται στο βιογραφικό σου και σημείωσε το βαθμό σου αν είναι από 7,5 και πάνω. Μπορείς επίσης να προσθέσεις και σχετικά μαθήματα που θα δείχνουν στον υποψήφιο εργοδότη τους τομείς που έχεις αναπτύξει, έστω και σε θεωρητικό επίπεδο. Επίσης, μπορείς να προσθέσεις την σχετική ακαδημαϊκή σου εμπειρία πριν από τη σχολή, εφόσον υπάρχει, καθώς και τις οργανώσεις ή εθελοντικές εργασίες που είχες ως μέλος της σχολής.
6. Επαγγελματική εμπειρία. Στον τομέα αυτό μπορείς να γράψεις τις πρακτικές, τις εθελοντικές εργασίες, τις εξωσχολικές δραστηριότητες ή ότι άλλο σχετικό έχεις πραγματοποιήσει στο παρελθόν. Για να δεις αν οι δεξιότητες σου συμπίπτουν με τις δραστηριότητες που περιγράφεις, δες τις πρώτες 5 δεξιότητες που ζητούνται στην αγγελία εργασίας που κάνεις αίτηση και βρες ποιες από τις δραστηριότητες που περιγράφεις δείχνουν αυτό ακριβώς που ψάχνει ο εργοδότης σου. Συμπλήρωσε τις εμπειρίες εκείνες που αναδεικνύουν περισσότερο τις δεξιότητες αυτές. Επίσης, οι περισσότεροι εργοδότες ψάχνουν να βρουν υποψηφίους που έχουν μια ή περισσότερες δεξιότητες από τις παρακάτω: επίλυση προβλημάτων, επικοινωνιακές δεξιότητες, άρση πρωτοβουλιών, ηγετικές ικανότητες και ορισμένες τεχνικές δεξιότητες που καλύπτουν τις ανάγκες τους. Σιγουρέψου πως οι προηγούμενες επαγγελματικές σου εμπειρίες δείχνουν ακριβώς με ποιο τρόπο έχεις αποκτήσει ή αναπτύξει τις συγκεκριμένες δεξιότητες που ζητούνται στην αγγελία.
7. Δεξιότητες. Η ικανότητα σου να διαχειριστείς συγκεκριμένου τύπου λογισμικά ή οι τεχνικές δεξιότητες σου μπορεί να είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες στην τελική επιλογή για μια θέση εργασίας. Πρόσθεσε ένα τμήμα με τις δεξιότητες σου όσο αναφορά τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς και τις τεχνικές γνώσεις που έχεις αποκτήσει μέχρι τώρα.
Γενικά, να έχεις στο μυαλό σου γράφοντας το βιογραφικό σου πως «ο εργοδότης έχει περιορισμένο χρόνο και η προσοχή στο γραπτό σου θα είναι πολύ περιορισμένη». Είναι πολύ πιθανό ο εργοδότης να δει το βιογραφικό σου, καθώς μιλά στο τηλέφωνο, βρισκόμενος σε συζήτηση με τους φίλους του, γράφοντας την λίστα υποχρεώσεων του, δίχως να εξετάσει λεπτομερώς και με αμέριστη προσοχή το βιογραφικό σου. Αυτό είναι σημαντικό γιατί έτσι θα καταλάβεις ποια είναι τα πιο σημαντικά γεγονότα που πρέπει να γράψεις στο βιογραφικό σου για να τραβήξεις την προσοχή. Τελευταίο, κι όχι λιγότερο σημαντικό, πρέπει να εκτυπώσεις και να ξαναδιαβάσεις το βιογραφικό σου 2-3 φορές για τυχόν λάθη όπως: κενά διαστήματα, διαφορετικά μεγέθη ημ/νιών, ορθογραφικά και τυπογραφικά λάθη. Είναι πολύ εύκολο να πάει η προσπάθεια σου χαμένη, αν δεν δώσεις προσοχή σε αυτές τις λεπτομέρειες, οι οποίες θα σε ξεχωρίσουν από τη μάζα των υπόλοιπων υποψηφίων.
topcvmakers.com
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου