«Εξυπνες μετακινήσεις» θα κάνουν σε περίπου ένα χρόνο οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, καθώς μέχρι τότε θα έχει εφαρμοστεί πλήρως το ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα αντικαταστήσει το χάρτινο.
Ωστόσο, από την ερχόμενη Πρωτοχρονιά αυξάνεται ξανά η τιμή του χάρτινου εισιτηρίου, η οποία θα ανέβει και πάλι στο 1,40 ευρώ, με τη διάρκεια ισχύος του όμως να παραμένει στα 70 λεπτά! Σταθερές θα παραμείνουν αυτή τη φορά μόνο οι τιμές των καρτών απεριορίστων διαδρομών.
Την Πέμπτη ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του έργου που αφορά το ενιαίο «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου» (ΑΣΣΚ) για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το οποίο υλοποιεί η κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή-LG», με στόχο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να λειτουργήσει μέσα στους επόμενους σε 6-7 μήνες.
Συγκεκριμένα, παρουσία του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και του υφυπουργού Παναγιώτη Σγουρίδη, ολοκληρώθηκε η διαδικασία «Αρχικοποίησης των Κλειδιών Ασφαλείας» (Key Ceremony) του ΑΣΣΚ, που αποτελεί την «καρδιά» ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και των προϊόντων του.
«Με τη λειτουργία του ΑΣΣΚ οι χρεώσεις θα γίνουν δικαιότερες», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Τότε θα μπορούμε να σχεδιάσουμε άλλες πολιτικές, δηλαδή πολύ χαμηλό εισιτήριο για τους εργαζομένους στις ζώνες και τις ώρες που θα μετακινούνται, θα υπάρχει ηλεκτρονική κάρτα για τα ΑμΕΑ, για τους ανέργους. Θα έχουμε όλα τα στοιχεία για να κάνουμε μια πραγματικά δίκαιη πολιτική, που μπορεί να οδηγήσει σε πάρα πολύ χαμηλά εισιτήρια γι αυτές τις κοινωνικές ομάδες».
Στην πλήρη έκτασή του το «έξυπνο εισιτήριο» θα αποτελεί πραγματικότητα για τους χρήστες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας την Πρωτοχρονιά του 2017, οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το έργο όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα μέσα, κέντρων διαχείρισης, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, αλλά και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου. Επίσης, περιλαμβάνει την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών, οι οποίες θα αντικαταστήσουν πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και θα συμπληρώσουν την έκδοση εισιτηρίων μέσω mobile ticketing, που είναι ήδη στη διάθεση των επιβατών τον τελευταίο χρόνο.
Οι νέες «έξυπνες κάρτες» θα είναι δύο τύπων και η επικύρωσή τους θα γίνεται εξ αποστάσεως, χωρίς ο επιβάτης να εισάγει την κάρτα στο μηχάνημα. Ο ένας τύπος ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα αντικαταστήσει τις δεσμίδες των μεμονωμένων εισιτηρίων, ενώ ο άλλος τύπος, τα μαζικά προϊόντα, δηλαδή, τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Συγκεκριμένα, το «πολλαπλό» εισιτήριο θα είναι μια έξυπνη κάρτα μνήμης (χωρίς μικροεπεξεργαστή), χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC), στην οποία θα μπορούν να αποθηκεύονται χρηματική αξία (stored Value), χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων. Ο δεύτερος τύπος, η «κάρτα», θα είναι μια έξυπνη κάρτα χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC) με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα εξυπηρετεί διάφορους τύπους κομίστρου, για παράδειγμα προϊόντα απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας.
Επικύρωση
Τα «έξυπνα εισιτήρια» θα πρέπει να επικυρώνονται σε κάθε επιβίβαση, με τη χρήση τερματικής συσκευής που θα είναι εγκατεστημένη στο εσωτερικό των οδικών μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ). Στην περίπτωση των σιδηροδρομικών μέσων (μετρό, ηλεκτρικός, προαστιακός σιδηρόδρομος) η επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων θα γίνεται στις πύλες εισόδου και εξόδου των σταθμών. Στα σιδηροδρομικά μέσα θα είναι υποχρεωτική η επικύρωση του εισιτηρίου και κατά την έξοδο από τους σταθμούς. Οι ελεγκτές κομίστρου θα έχουν στην κατοχή τους ειδική φορητή συσκευή ελέγχου μέσω της οποίας θα «διαβάζουν» την κάρτα που θα επιδεικνύει ο επιβάτης κατά τη διάρκεια των ελέγχων.
Η «επαναφόρτιση» των έξυπνων καρτών θα γίνεται σε διάφορα σημεία πώλησης, ενώ και στους δύο τύπους καρτών θα μπορούν να αποθηκεύουν οι κάτοχοί τους είτε προϊόντα χρονικής διάρκειας (εβδομαδιαίο ή μηνιαίο εισιτήριο), αριθμό μετακινήσεων (π.χ. εισιτήρια 10 μετακινήσεων) ή χρηματικό ποσό. Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, και θα έχει διάρκεια 12 ετών. Στη συνέχεια το σύστημα θα παραμείνει στην κυριότητα των Συγκοινωνιών Αθηνών.
Οι αυξήσεις
Αυξημένα κατά 17% θα είναι τελικά τα χάρτινα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας από την 1η Ιανουαρίου 2016, καθώς η τιμή τους θα καθοριστεί σε 1,40 ευρώ, από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.
Αυτό σημαίνει ότι η τιμή του εισιτηρίου θα επιστρέψει στα επίπεδα που βρισκόταν πριν την τελευταία μείωση, που έγινε όταν υπουργός Μεταφορών ήταν ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης. Πάντως, η διάρκειά του θα παραμείνει στα 70 λεπτά και δε θα επιστρέψει στα 90 λεπτά όπως ίσχυε όσο η τιμή ήταν 1,40 ευρώ.
Τις αυξήσεις είχε ήδη προαναγγείλει ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης από την περίοδο που αυξήθηκε ο ΦΠΑ στις Μεταφορές από το 13% στο 23%.
Ωστόσο, τελικά η αύξηση που θα γίνει θα φτάνει το 17%. Η επίσημη αιτιολόγηση αυτής της απόφασης είναι πως εάν η τιμή του εισιτηρίου αυξανόταν στο 1,30 ευρώ (με αύξηση 10%), η τιμή του μειωμένου εισιτηρίου θα πήγαινε στο 0,65 ευρώ από 0,60 που κοστίζει σήμερα και το σύστημα θα ήταν δύσκολο να δίνει ρέστα! «Οταν θα πάει στο 1,40 το μισό θα είναι 70 λεπτά. Αυτός είναι ο ένας λόγος που δεν πάει στο 1.30 γιατί δεν μπορούμε στο μισό να δίνουμε 5 λεπτά», υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης.
Νέες διοικήσεις
Στο μεταξύ, μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθούν τα ονόματα των στελεχών που θα απαρτίζουν τις νέες διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιριών, τα οποία έχουν ήδη αποσταλεί στη Βουλή. Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, νέες διοικήσεις θα τοποθετηθούν και στις τρεις συγκοινωνιακές εταιρείες (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ).
Ωστόσο, από την ερχόμενη Πρωτοχρονιά αυξάνεται ξανά η τιμή του χάρτινου εισιτηρίου, η οποία θα ανέβει και πάλι στο 1,40 ευρώ, με τη διάρκεια ισχύος του όμως να παραμένει στα 70 λεπτά! Σταθερές θα παραμείνουν αυτή τη φορά μόνο οι τιμές των καρτών απεριορίστων διαδρομών.
Την Πέμπτη ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του έργου που αφορά το ενιαίο «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου» (ΑΣΣΚ) για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το οποίο υλοποιεί η κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή-LG», με στόχο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να λειτουργήσει μέσα στους επόμενους σε 6-7 μήνες.
Συγκεκριμένα, παρουσία του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και του υφυπουργού Παναγιώτη Σγουρίδη, ολοκληρώθηκε η διαδικασία «Αρχικοποίησης των Κλειδιών Ασφαλείας» (Key Ceremony) του ΑΣΣΚ, που αποτελεί την «καρδιά» ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και των προϊόντων του.
«Με τη λειτουργία του ΑΣΣΚ οι χρεώσεις θα γίνουν δικαιότερες», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Τότε θα μπορούμε να σχεδιάσουμε άλλες πολιτικές, δηλαδή πολύ χαμηλό εισιτήριο για τους εργαζομένους στις ζώνες και τις ώρες που θα μετακινούνται, θα υπάρχει ηλεκτρονική κάρτα για τα ΑμΕΑ, για τους ανέργους. Θα έχουμε όλα τα στοιχεία για να κάνουμε μια πραγματικά δίκαιη πολιτική, που μπορεί να οδηγήσει σε πάρα πολύ χαμηλά εισιτήρια γι αυτές τις κοινωνικές ομάδες».
Στην πλήρη έκτασή του το «έξυπνο εισιτήριο» θα αποτελεί πραγματικότητα για τους χρήστες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας την Πρωτοχρονιά του 2017, οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το έργο όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα μέσα, κέντρων διαχείρισης, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, αλλά και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου. Επίσης, περιλαμβάνει την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών, οι οποίες θα αντικαταστήσουν πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και θα συμπληρώσουν την έκδοση εισιτηρίων μέσω mobile ticketing, που είναι ήδη στη διάθεση των επιβατών τον τελευταίο χρόνο.
Οι νέες «έξυπνες κάρτες» θα είναι δύο τύπων και η επικύρωσή τους θα γίνεται εξ αποστάσεως, χωρίς ο επιβάτης να εισάγει την κάρτα στο μηχάνημα. Ο ένας τύπος ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα αντικαταστήσει τις δεσμίδες των μεμονωμένων εισιτηρίων, ενώ ο άλλος τύπος, τα μαζικά προϊόντα, δηλαδή, τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Συγκεκριμένα, το «πολλαπλό» εισιτήριο θα είναι μια έξυπνη κάρτα μνήμης (χωρίς μικροεπεξεργαστή), χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC), στην οποία θα μπορούν να αποθηκεύονται χρηματική αξία (stored Value), χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων. Ο δεύτερος τύπος, η «κάρτα», θα είναι μια έξυπνη κάρτα χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC) με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα εξυπηρετεί διάφορους τύπους κομίστρου, για παράδειγμα προϊόντα απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας.
Επικύρωση
Τα «έξυπνα εισιτήρια» θα πρέπει να επικυρώνονται σε κάθε επιβίβαση, με τη χρήση τερματικής συσκευής που θα είναι εγκατεστημένη στο εσωτερικό των οδικών μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ). Στην περίπτωση των σιδηροδρομικών μέσων (μετρό, ηλεκτρικός, προαστιακός σιδηρόδρομος) η επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων θα γίνεται στις πύλες εισόδου και εξόδου των σταθμών. Στα σιδηροδρομικά μέσα θα είναι υποχρεωτική η επικύρωση του εισιτηρίου και κατά την έξοδο από τους σταθμούς. Οι ελεγκτές κομίστρου θα έχουν στην κατοχή τους ειδική φορητή συσκευή ελέγχου μέσω της οποίας θα «διαβάζουν» την κάρτα που θα επιδεικνύει ο επιβάτης κατά τη διάρκεια των ελέγχων.
Η «επαναφόρτιση» των έξυπνων καρτών θα γίνεται σε διάφορα σημεία πώλησης, ενώ και στους δύο τύπους καρτών θα μπορούν να αποθηκεύουν οι κάτοχοί τους είτε προϊόντα χρονικής διάρκειας (εβδομαδιαίο ή μηνιαίο εισιτήριο), αριθμό μετακινήσεων (π.χ. εισιτήρια 10 μετακινήσεων) ή χρηματικό ποσό. Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, και θα έχει διάρκεια 12 ετών. Στη συνέχεια το σύστημα θα παραμείνει στην κυριότητα των Συγκοινωνιών Αθηνών.
Οι αυξήσεις
Αυξημένα κατά 17% θα είναι τελικά τα χάρτινα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας από την 1η Ιανουαρίου 2016, καθώς η τιμή τους θα καθοριστεί σε 1,40 ευρώ, από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.
Αυτό σημαίνει ότι η τιμή του εισιτηρίου θα επιστρέψει στα επίπεδα που βρισκόταν πριν την τελευταία μείωση, που έγινε όταν υπουργός Μεταφορών ήταν ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης. Πάντως, η διάρκειά του θα παραμείνει στα 70 λεπτά και δε θα επιστρέψει στα 90 λεπτά όπως ίσχυε όσο η τιμή ήταν 1,40 ευρώ.
Τις αυξήσεις είχε ήδη προαναγγείλει ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης από την περίοδο που αυξήθηκε ο ΦΠΑ στις Μεταφορές από το 13% στο 23%.
Ωστόσο, τελικά η αύξηση που θα γίνει θα φτάνει το 17%. Η επίσημη αιτιολόγηση αυτής της απόφασης είναι πως εάν η τιμή του εισιτηρίου αυξανόταν στο 1,30 ευρώ (με αύξηση 10%), η τιμή του μειωμένου εισιτηρίου θα πήγαινε στο 0,65 ευρώ από 0,60 που κοστίζει σήμερα και το σύστημα θα ήταν δύσκολο να δίνει ρέστα! «Οταν θα πάει στο 1,40 το μισό θα είναι 70 λεπτά. Αυτός είναι ο ένας λόγος που δεν πάει στο 1.30 γιατί δεν μπορούμε στο μισό να δίνουμε 5 λεπτά», υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης.
Νέες διοικήσεις
Στο μεταξύ, μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθούν τα ονόματα των στελεχών που θα απαρτίζουν τις νέες διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιριών, τα οποία έχουν ήδη αποσταλεί στη Βουλή. Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, νέες διοικήσεις θα τοποθετηθούν και στις τρεις συγκοινωνιακές εταιρείες (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ).
tanea.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου