Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed apasxolhsh@gmail.com

Οκτώ λάθη που πρέπει να αποφύγετε στο LinkedIn

Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2013

Το LinkedIn είναι το Facebook των επαγγελματιών και αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο που σας δίνει την ευκαιρία να δείξετε πόσο ενεργοί και δραστήριοι είστε σε έναν συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο. Ωστόσο, υπάρχουν παγίδες που αν δεν τις αποφύγετε υπάρχει ο κίνδυνος να χάσετε σημαντικές ευκαιρίες δικτύωσης. Δείτε παρακάτω ορισμένα λάθη που πρέπει να διορθώσετε άμεσα στο προφίλ σας.

  1. Δεν έχετε προσθέσει φωτογραφία. Σκεφτείτε ότι, όταν ψάχνετε στις αγγελίες για να νοικιάσετε ένα διαμέρισμα, συνήθως επιλέγετε να δείτε αυτές που συνοδεύονται από φωτογραφίες. Στις ευρωπαϊκές χώρες, υπάρχουν διάφορες τάσεις όσον αφορά την προσθήκη ή μη φωτογραφίας σε ένα βιογραφικό σημείωμα. Ωστόσο, στο LinkedIn η προσθήκη φωτογραφίας φαίνεται να αποτελεί συνήθη πρακτική παγκοσμίως.
  2. Η φωτογραφία σας δεν είναι επαγγελματική. Μπορεί το LinkedIn να μοιάζει με το Facebook, ωστόσο δεν έχουν την ίδια φιλοσοφία. Συνεπώς, οι κανόνες για τις φωτογραφίες είναι διαφορετικοί. Αποφύγετε την ανάρτηση φωτογραφιών από πάρτι ή φωτογραφιών στις οποίες είναι εμφανές ότι έχει αφαιρεθεί ένα τμήμα τους ή και φωτογραφιών με ανεπαρκή φωτισμό. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ντυθείτε κομψά σαν να επρόκειτο να περάσετε από συνέντευξη και να ζητήσετε από έναν φίλο σας να σας βγάλει μια φωτογραφία. Προσπαθήστε να βγάλετε μια καλή φωτογραφία στην οποία θα δείχνετε αξιοπρεπείς και φιλικοί, αλλά όχι πολύ σοβαροί.
  3. Δεν έχετε συντάξει συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα (summary). Πολλοί άνθρωποι ντρέπονται ή νιώθουν αμήχανα να αναρτούν πολλές πληροφορίες στο LinkedIn ή ίσως και να φοβούνται ότι οι άλλοι θα τους σχολιάσουν για τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τον εαυτό τους. Είναι καιρός να αφήσετε στην άκρη τις αναστολές σας· ένα συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα δείχνει σε έναν πιθανό εργοδότη ότι έχετε επίγνωση της πορείας σας και γνωρίζετε ποιος είναι ο στόχος σας.
  4. Δεν έχετε προσαρμόσει τη διαδικτυακή διεύθυνση (URL) του προφίλ σας στο LinkedIn. Σύμφωνα με τον δικτυακό τόπο εύρεσης εργασίας AOL Jobs, πρόκειται για την πιο εμφανή ένδειξη ότι κάποιος είναι νέο μέλος του LinkedIn. Κάντε κλικ στην καρτέλα «Profile» και επιλέξτε «Edit Profile». Κάτω από τη φωτογραφία του προφίλ σας υπάρχει μια διαδικτυακή διεύθυνση. Επιλέξτε «Edit» και, στη συνέχεια, στην πάνω δεξιά γωνία κάντε κλικ στην επιλογή «Customise your public profile URL». Έχετε υπόψη σας ότι, προσθέτοντας το πλήρες ονοματεπώνυμό σας στο URL, το προφίλ σας θα εμφανίζεται σε περισσότερες αναζητήσεις στο διαδίκτυο, οπότε θα πρέπει να αρχίσετε να το ενημερώνετε τακτικά. Δημιουργώντας το δικό σας προσωπικό URL, μπορείτε εύκολα να προσθέσετε τον σύνδεσμο στο βιογραφικό σας και στις επαγγελματικές σας κάρτες ή να τον αποστείλετε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση ένα προσεγμένο αποτέλεσμα.
  5. Δεν αναφέρετε λεπτομερώς την επαγγελματική σας πείρα. Η μη λεπτομερής καταγραφή της επαγγελματικής σας πείρας μπορεί να δώσει την εντύπωση ότι δεν έχετε αφιερώσει τον χρόνο που έπρεπε για να φτιάξετε το προφίλ σας, αφήνοντας έναν πιθανό εργοδότη να αναρωτιέται τι ακριβώς κάνατε όσο εργαζόσασταν ως «δάσκαλος». Όταν γράφετε, φροντίστε να χρησιμοποιείτε πρώτο ενικό πρόσωπο (για παράδειγμα «Εργάστηκα για διάστημα πέντε μηνών ως γυμναστής σε δημοτικό σχολείο με παιδιά ηλικίας 5-6 ετών») ώστε το κείμενό σας να είναι πιο άμεσο και σαφές στους επισκέπτες του προφίλ σας.
  6. Δεν ακολουθείτε ομάδες ή εταιρείες. Σύμφωνα με το γραφείο εύρεσης εργασίαςGraduate Recruitment Bureau του Ηνωμένου Βασιλείου, «η σύνδεση με επαγγελματίες από τον επιχειρηματικό χώρο είναι μεν καίριας σημασίας, αλλά το κλειδί είναι να ακολουθεί κανείς εταιρείες και να γίνεται μέλος σε διάφορες ομάδες». Εάν ενδιαφέρεστε για μια συγκεκριμένη εταιρεία, μην διστάσετε να την ακολουθήσετε στο LinkedIn. Ένα απλό κλικ αρκεί για να δείξετε το ενδιαφέρον σας και να είστε πάντα ενήμεροι για τις πιο πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με αυτήν.
  7. Πιστεύετε ότι έχετε ισχυρό εσωτερικό κίνητρο και είστε υπεύθυνοι ή δημιουργικοί; Δυστυχώς, στο LinkedIn δεν είστε οι μόνοι. Σύμφωνα με το ιστολόγιο του LinkedIn, οι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες λέξεις στο LinkedIn το 2012 ήταν η λέξη «υπεύθυνος» από τους Γάλλους, η λέξη «δημιουργικός» από τους Σουηδούς, τους Γερμανούς και τους Ολλανδούς και η έκφραση «έχω ισχυρό εσωτερικό κίνητρο» από τους Άγγλους. Εάν πραγματικά θέλετε να δείξετε σε έναν εργοδότη ότι είστε δημιουργικοί, θα πρέπει να αποφύγετε τις κοινότοπες λέξεις και να βρείτε έναν πιο δημιουργικό τρόπο για να εκφραστείτε!


  • Τέλος, μην ξεχνάτε το προφίλ σας. Όσο πιο συχνά το ενημερώνετε, τόσο πιο συχνά οι υπόλοιποι θα λαμβάνουν νέα σας. Αξιοποιήστε αυτή τη δυνατότητα και ενημερώνετε τακτικά τις δεξιότητές σας, τις γλωσσικές σας ικανότητες και τις επαγγελματικές σας δραστηριότητες.

Όπως εύστοχα αναφέρει η εφημερίδα The Guardian: «Όταν εγγράφεται κανείς στο LinkedIn χωρίς να ασχολείται ιδιαίτερα με αυτό είναι σαν να γράφεται στο γυμναστήριο και να περιμένει ότι θα αποκτήσει αυτομάτως καλή φυσική κατάσταση». Επομένως, δεν αρκεί να δημιουργήσετε ένα προφίλ στο LinkedIn. Για να επωφεληθείτε πραγματικά, θα πρέπει να προσπαθήσετε λίγο περισσότερο.



Πηγή: Eures
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου