Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed apasxolhsh@gmail.com

Θέματα για καλά προετοιμασμένους

Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012


«Τα ζητούμενα ήταν πολλά και η έκταση των απαντήσεων ενδεχομένως να πίεσε χρονικά τους υποψηφίους», ανέφερε η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων. Την ίδια στιγμή, υποψήφιοι της Θεωρητικής και της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης διαγωνίστηκαν σε βατά θέματα στην Ιστορία και στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων αντίστοιχα, ενώ τα ερωτήματα της Χημείας-Βιοχημείας απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, όπως εκτίμησαν εκπαιδευτικοί.

Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα κύλησε η χτεσινή μέρα των πανελλήνιων εξετάσεων με τους υποψηφίους να διαγωνίζονται σε τέσσερα μαθήματα κατεύθυνσης, ενώ αύριο έχουν σειρά τα Λατινικά (Θεωρητικής), η Χημεία (Θετικής), η Ηλεκτρολογία (Τεχνολογικής) και η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον(Τεχνολογικής). Τη Δευτέρα πέφτει η αυλαία των εξετάσεων με το μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας».

Βιολογία Κατεύθυνσης

Από σαφήνεια και διαβαθμισμένη δυσκολία διακρίνονταν τα χτεσινά θέματα στη Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης των ημερησίων λυκείων, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων. «Οι απαντήσεις απαιτούσαν κρίση και σε βάθος κατανόηση της σχετικής θεωρίας, ενώ στηρίζονταν σε μεγάλο βαθμό σε τεχνικές επίλυσης προβλημάτων. Τα ζητούμενα ήταν πολλά και η έκταση των απαντήσεων ενδεχομένως να πίεσε χρονικά τους υποψηφίους. Γι’ αυτό θεωρούμε ότι οι τυχόν συνοπτικότερες αιτιολογήσεις που συνεπικουρούνται επαρκώς από τα σχήματα πρέπει να αξιολογηθούν θετικά», επισήμανε η ΠΕΒ, καλώντας τους βαθμολογητές να εκτιμήσουν τη γνώση και τη σωστή εφαρμογή νόμων ή φαινομένων αντί για τη λεπτομερή και σχολαστική περιγραφή τους.

Μιλώντας στον «Α» ο βιολόγος Δημήτρης Χάλκος εξήγησε ότι τα θέματα ήταν βατά, χωρίς ασάφειες, και σε ορισμένα σημεία απαιτούσαν κριτική σκέψη, γεγονός που αξιολογείται ως θετικό. «Κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης και μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με σχετική ευκολία από τους καλά προετοιμασμένους μαθητές», είπε ο κ. Χάλκος. Εκτίμησε, δε, ότι φέτος θα αυξηθούν τα άριστα γραπτά και όσα θα ξεπεράσουν τη βάση (10), καθώς τα ερωτήματα θεωρούνται ευκολότερα από τα περσινά.

Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης

Σαφή και κατανοητά χαρακτήρισε η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων τα θέματα των εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης τονίζοντας ότι καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. Ειδικότερα οι επισημάνσεις της ΠΕΦ έχουν ως εξής:

- Στην πρώτη Ομάδα, και ειδικά για το θέμα Α1, οι απαντήσεις βρίσκονται στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού εγχειριδίου: α. Φεντερασιόν, σελ 46, β. Πεδινοί, σελ 77 και γ. Εθνικό Κόμμα (Κ. Μαυρομιχάλη), σελ. 92, όπου πρέπει να συμπεριληφθούν και τα χαρακτηριστικά του ραλλικού κόμματος.

- Στο θέμα Α2 οι προτάσεις β, γ, δ είναι σωστές και οι α, ε είναι λανθασμένες.

- Στο θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στις σελ. 215-216. Στο θέμα Β2 η απάντηση βρίσκεται στη σελ. 52, ενότητα 6.

-Από τα θέματα της Δεύτερης Ομάδας, το Γ1 βασίζεται σε πληροφορίες που βρίσκονται στις σελ. 71 και 72 του σχολικού βιβλίου. Οι πηγές επιβεβαιώνουν και συμπληρώνουν τις πληροφορίες του βιβλίου. Οι μαθητές, όμως, καλούνται να δώσουν τρεις διακριτές απαντήσεις και όχι να προχωρήσουν σε μια συνθετική διαδικασία.

-Το θέμα Δ1 βασίζεται σε ιστορικές πληροφορίες που βρίσκονται στη σελ. 154. Το παράθεμα και ο πίνακας παρέχουν συμπληρωματικά στοιχεία, τα οποία εναρμονίζονται με αυτά του βιβλίου και δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να λειτουργήσουν συνδυαστικά και σε ένα βαθμό συνθετικά.

Αντίστοιχες είναι οι επισημάνσεις και για τα θέματα των Εσπερινών Σχολείων, τα οποία διαφοροποιούνται μόνο στα εξής: 1) στο θέμα Α1 αντί για τη «Φεντερασιόν» δίνεται το «Α΄ Πανελλήνιο Συνέδριο [Ποντίων] (1917)» και η απάντηση βρίσκεται στη σελ. 249, 2) στο θέμα Α2 υπάρχει διαφοροποίηση μόνο στην πρόταση α, η οποία είναι λανθασμένη, 3) το θέμα Β2 αναφέρεται στην ελληνοτουρκική Σύμβαση Ανταλλαγής Πληθυσμών της 30ής Ιανουαρίου 1923 και η απάντηση βρίσκεται στις σελ. 149-150.

Τα ερωτήματα, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, οδηγούν τους μαθητές σε μια απομνημονευτική και αναπαραγωγική διαδικασία, αφήνοντας μικρά περιθώρια για κριτική, συνθετική και δημιουργική σκέψη. «Τα θέματα πλέον επαναλαμβάνονται σε περιορισμένο γνωστικό πεδίο και είναι ανάγκη να συνταχτεί νέο αναλυτικό πρόγραμμα και να γραφτεί καινούργιο βιβλίο, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας», κατέληξε στην ανακοίνωσή της η ΠΕΦ.

Η φιλόλογος Ρία Εσκιτζή, αφού χαρακτήρισε τα θέματα βατά, χωρίς ασάφειες στη διατύπωση, επισήμανε ότι το Γ1 απαιτούσε προσοχή διότι προϋπέθετε πολύ καλή γνώση του βιβλίου και ο μαθητής έπρεπε να απομονώσει παραγράφους και να τις συνδυάσει με τις πληροφορίες των παραθεμάτων.

Χημεία-Βιοχημεία

Σε διαβασμένους μαθητές, που διαθέτουν κριτική ικανότητα, απευθύνονταν τα χτεσινά θέματα στο μάθημα Χημεία-Βιοχημεία της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης του Κύκλου Τεχνολογίας και Παραγωγής, το οποίο έχει επιλεγεί από μικρή μερίδα υποψηφίων. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Ελλήνων Χημικών, τα θέματα ήταν σαφή ως προς τη διατύπωσή τους, εντός των ορίων της εξεταστέας ύλης, καλύπτοντας μεγάλο τμήμα της.

«Ηταν ελαφρώς δυσκολότερα από τα περσινά. Ο μαθητής θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το 17, αλλά από εκεί και πέρα έπρεπε να γνωρίζει καλά τη Βιοχημεία για να γράψεις το 20άρι», είπε η Βίκυ Κότσιρα, μέλος του Τμήματος Παιδείας της Ενωσης Ελλήνων Χημικών.

Στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων διαγωνίστηκαν χτες οι υποψήφιοι του κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. «Τα θέματα της πρώτης και δεύτερης ομάδας ήταν βατά και κατανοητά για όλους τους υποψηφίους και εν μέρει αναμενόμενα», τόνισε η οικονομολόγος, Ελένη Μαρίνογλου.
Blog Widget by LinkWithin